maandag 9 januari 2012

Even bezinnen...

Eind juli 2011 is onze papa overleden... niet simpel deze feestdagen...
Ik moest denken aan zijn favoriete muziek: Dean Martin, Frank Sinatra, enz. (ook hun films), maar ook rockgroepen uit de 70's en 80's vond hij geweldig.  Het gebeurde wel eens dat onze papa op zondagavond mee de afwas deed.  Ons mama was, en is nog steeds een trouwe fan van Radio 2, en 's zondags was er het radioprogramma Funiculi Funicula.  Bij het begindeuntje van dit programma zongen we allemaal luidkeels mee.  Sommige klassieke liedjes kende ik ondertussen al, andere niet, maar dat deed er niet toe; ons 'orkest' was gewoon de max!  Als ik daaraan terugdenk...
Terwijl ik dit schrijf, denk ik aan het bezinningsmoment, dat enkele weken geleden door het ziekenhuis georganiseerd werd.  Elke maand worden de overledenen van de palliatieve dienst herdacht.  Op de dienst is een aparte stille ruimte voorzien, enkele verplegers lezen een aantal tekstjes voor die worden afgewisseld met muziek.  Heel mooi...  Er zijn ook andere mensen aanwezig die iemand verloren hebben die maand.  Hoe zouden zij  dit tekstjes interpreteren; ieder gaat hiermee om op zijn manier...
Er werd ook een muziek gespeeld van René Auby, naam klonk me niet bekend, zo mooi!
Ik heb zijn naam eens gegoogled en zo kwam ik te weten dat deze componist heel wat filmmuziek gemaakt heeft.
Daar was onze papa ook zot van; Once upon a time in the West als nr. 1: 


Voor jou papa...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten