vrijdag 13 januari 2012

Muzische groei en doelen

Muzische groei... als kind genoot ik al van dansshows, films, liedjes, verhaaltjes - niet noodzakelijk in volgorde van belangrijkheid - en noem maar op.  Ik kon wegdromen en genieten van de natuur.  Als we met de familie op uitstap of op reis gingen, was ik de eerste om dingen (bezienswaardigheden, musea, ...) op te zoeken in boeken. Ook later tijdens mijn verdere jeugdjaren, als echtgenote en mama doe ik dit alles nog steeds.
Maar dan ben je niet bewust met muzisch groeien bezig. Ik werd mij er echt van bewust tijdens het eerste jaar van deze opleiding: kijk rond in je omgeving en maak foto's van letters...  De klassiekers: O en L merk je snel, maar op de duur ga je echt wel verder kijken dan je neus lang is.  Alle opdrachten die we tot nu kregen, maakten dat je echt wel bewuster omgaat met je eigen muzisch zijn.  Elke keer dompelde ik onder in de materie en werd je bewuster van je kunnen (o.a. creĆ«ren met papier) en niet kunnen (o.a. boetseren met klei).  Je pikt hier en daar ideetje mee van medestudenten, van workshops, van verhalen, van voorstellingen, enz. en zo groei je verder en verder...
Over mijn geprikte doelen lees je hier verder: Muzische groei en doelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten